Winterevenement 2018

De belofte van Ra was scherp en onverwacht. Alles zou beter worden en dat leek even ook zo te zijn. Maar in de val gelokt door Amon en Isis waarde Ra kort daarna rond alsof hij de dood zelf was. Onze dappere rebellen leken even verloren te zijn in de chaos die was ontstaan. Langzaam passeerde de tijd, maar om ieder uur moest het leven terrein geven aan de dood.

De kou van het naderend einde werd steeds meer beknellend. Tot uit onverwachte hoek een helpende hand uitgestoken werd. Door samenwerking, intelligentie en zware strijd wisten de rebellen na veel pijn en moeite Ra weer te bevrijden. De bonzende harten namen langzamer ritme aan, spieren kwamen weer tot rust en even leek de opluchting een plekje te krijgen. Totdat, een bekende stem op de achtergrond sprak…

“….Goed gedaan, nu nog maar twee te gaan….”

Algemene informatie
Het evenement zal plaatsvinden op 24 en 25 november 2018 op scoutingterrein Mensinghe Norgerweg 4, 9301 JM Roden

Er wordt dit evenement binnen geslapen, dus neem IC verantwoorde slaapspullen mee. En een manier om je OC spullen IC op te kunnen bergen. Zorg er hierbij voor dat je OC spullen herkenbaar zijn door je naam er ergens op je spullen te zetten.
Je mag zelf ook een tent meenemen om in te slapen, maar zorg er wel voor dat je rekening houdt met de kou!

NPCs worden zaterdag om 13:00 verwacht, dit zodat iedereen op tijd is voor de briefing, het inrichten van het NPC-hok en voor hulp bij de opbouw.
Teamleden verwachten we sowieso op deze tijd op het terrein, dit in verband met het contact met je teamleider en bijbehorend bestuurslid.
Mocht je dit niet redden, laat het op tijd weten aan het coördinerend bestuurslid van jouw team.

Natuurlijk bieden we ook weer een kleine Fase 3 LARP LARP workshop aan, dit is een korte uitleg van het regelsysteem en een mini-cursusje in LARP.
Stuur uiterlijk twee weken voor het evenement een mailtje naar info@fase3larp.nl als je hier gebruik van wilt maken.

Zorg er voor dat je je als NPC op tijd inschrijft, dan kunnen we je al eerder een rol opsturen en kun je je hierop voorbereiden.

PCs zijn welkom vanaf 16:00, vanaf dit moment start ook de financiële en karakterincheck.

Kosten
Voor 1 november:
PC: €40,-
NPC: €35,-

Na 1 november:
PC: €45,-
NPC: €40,-

Aan de poort: Let op! Iedere betaling en inschrijving na 21 november beschouwen wij als poortbetaling!
PC: €55,-
NPC: €50,-

De kosten gaan omhoog naarmate de tijd verstrijkt. Dit is omdat we willen stimuleren dat er vroeg betaald wordt. We willen namelijk rekening kunnen houden met hoeveel deelnemers wij kunnen verwachten zodat we beter onze evenementen kunnen faciliteren.

Het inschrijfgeld dient overgemaakt te worden op het volgende rekeningnummer: NL02 INGB 0756667011 tnv. E.A.L. Snel te Drachten. Vermeld bij de omschrijving: FASE 3, je eigen naam en PC of NPC. Indien je PC bent vermeld je ook je karakternaam.

Mocht je aan de poort willen betalen, dan kunnen wij helaas slechts contant en gepast geld accepteren! Zonder dat je je inschrijfgeld hebt betaald kunnen we je helaas niet toelaten op ons evenement.

Benodigdheden PC
Wat moet je meenemen of waar moet je aan denken als PC:

  1. IC slaapspullen als je IC wilt slapen. (eventueel een tent)
  2. Eigen bestek, beker en bord. Natuurlijk IC verantwoord. (Twijfel je hierover, stel gerust vragen)
  3. Digitale inschrijving gedaan!
  4. Je karakterformulier, uitgeprint!
  5. Het kostuum van jouw personage
  6. Alle IC verzamelde fysieke representaties! Regel zelf clips voor wapens. Wat betreft componenten kan Fase 3 zelf een hoop regelen, maar het is altijd prettig als je dit zelf meenement.
  7. OC Slaapspullen
  8. Evt. geld voor drinken en hapjes (tapkaarten te krijgen bij de bar)

*Als PC ben je verplicht om je karakterformulier van tevoren op te sturen
naar de spelleiding van Fase-3. Dit kan via karakterbeheer@fase3larp.nl

Benodigdheden NPC
Wat moet je meenemen of waar moet je aan denken als NPC:

  1. Slaapspullen(mag eventueel een tent zijn).
  2. Zwarte onderkleding zonder opdruk, eventueel camouflage kleding.
  3. Eigen bestek, beker en bord. Natuurlijk IC verantwoord. (Twijfel je hierover, stel gerust vragen)
  4. Digitale inschrijving gedaan!
  5. Evt. geld voor drinken en hapjes (tapkaarten te krijgen bij de bar)

Eten en drinken

Graag allemaal IC bestek en bord meenemen! Dat helpt mee in het IC beeld en gevoel maar is natuurlijk ook super milieubewust. Het avondeten voor vrijdag, zaterdag en zondag zit bij de entreeprijs inbegrepen, net als het ontbijt op zaterdag en zondag. Voor andere versnaperingen is er 24/7 een bar beschikbaar. Voor verdere vragen over het eten zijn wij altijd te mailen op catering@fase3larp.nl

Slaapgelegenheid
Pc’s wordt aangeraden IC slaapspullen mee te nemen, je slaapt in IC gebied. Wij zien hierin als Spelleiders de mogelijkheid om nachtspel te bevorderen, en de dreigende sfeer van de setting ook ‘s nachts te laten doorgaan. Spelleiders en NPC’s zullen hun best doen om de setting ook ‘s nachts te laten leven, dus zorg ervoor dat ook jij gedraagt naar de sfeer van de setting en het normale leven van je personage. Soms zal er ook niks gebeuren en kun je misschien rustig slapen, maar dit is een risico wat je neemt.

Mocht het OC problemen opleveren, om midden in de nacht wakker gemaakt te worden (Soms op ruwe wijze) geef dit dan van tevoren aan.

Eigen-en medische verklaring
Vul het Digitale inschrijfformulier tijdig in en doe dit uiterlijk voor 15 november!
Vul je dit niet op tijd in, dan kunnen we geen rekening met etenswensen of allergieën houden.

Achteraf opruimen
Na elk evenement moet er natuurlijk opgeruimd worden. Volgens planning zullen we zondag rond 16:00 tijd uit gaan. Het zou fijn zijn als iedere deelnemer na het evenement ook nog een helpt opruimen. Er is altijd wel een klusje voor je en je zou ons als team er heel erg veel mee helpen.

De Uit-check voor spelers zal dit keer op volgorde van inschrijving gaan. Je wordt opgeroepen voor de Uit-check dus er hoeft geen rij te ontstaan en je bent eerder aan de beurt als je je vroeg hebt ingeschreven.

Tot in de Wasteland!

Met vriendelijke groet,
het bestuur van FASE 3 LARP
Wijbe van de Meent
Erik Snel
Tom Ramerman
Yorrick IJzer